Pages

22 Eylül 2016 Perşembe

Shakira Album - Can't Remember to Forget You ve Empire şarkılarının Türkçe çevirisi

Shakira ALBÜMÜ
Kolombiyalı latin kraliçesi Shakira'nın 25 Mart 2014'te RCA Records tarafından yayımlanacak olan kendi adını taşıyan onuncu stüdyo albümüdür. Şarkıcının sekizinci stüdyo albümü She Wolf'tan (2009) beri yayımladığı ilk İngilizce albümü olacaktır.
     Aralık 2012'de Shakira yeni teklisi "Truth or Dare"'i yayınlayacağını söyledi. Fakat hamile olduğunu öğrenince Shakira planlarını erteledi. Şarkı daha sonra yeni ismiyle "Dare (La La La)" albüme eklendi. Albümün ilk teklisi Can't Remember to Forget You'yu 13 Ocak 2014'te yayınladı ve Billboard Hot 100'de 15 numaraya kadar yükseldi. Billboard Hot 100'e 28 numaradan giriş yaptı ve ABD'de en yüksek giriş yapan şarkısı oldu. Video klibi Joseph Kahn tarafından çekildi ve 30 Ocak 2014'te Vevo'da yayınlandı. Ayrıca şarkının İspanyolca versiyonu "Nunca Me Acuerdo de Olvidarte" 21 Ocak 2014'te yayınlandı.

22 Ocak 2014'te Shakira albümünün adının Shakira olacağını söyledi.  Shakira albümün de İngilizce şarkıların yanında İspanyolca şarkılarda yer aldı. Shakira bu iki versiyon arasındaki farklılıkları şöyle tanımladı;

   “İngilizce tek heceli bir dil. Tek heceli bir sürü kelime barındıran bir dil. Bu dilde yazmak gerçekten ilginç. İngilizce'de beş kelimelik bir deyimle her şeyi ifade edebilirsiniz ama İspanyolca'da işler değişiyor, bir fikri ya da düşünceyi ifade etmek için daha çok boşluğa ihtiyaç duyuyorsunuz. Bariz bir şekilde görülüyor ki İspanyolca benim ana dilim...ve İspanyolca'da, İngilizce'de ifade edemeyeceğiniz pek çok şiirsel tabir var. Yani belli sınırlar var. İngilizce, oldukça doğrudan bir dil- zaten bu yüzden ona reklam dili deniyor. Aynı şeyi İspanyolca söyleyince çok sevimsiz gelebiliyor. Stüdyoda çalışırken İngilizce konuşmak bana İspanyolca konuşmaktan daha kolay geliyor, çünkü çok fazla terim kullanmam gerekiyor ve bu terimleri kullanmak İnglizce'de daha basit. Ve belki de bu yüzden birlikte çalıştığım müzisyenlerin çoğunun ana dili İngilizce. İngilizce ile çalışmak benim için daha kolay.”


Shakira albümdeki şarkılar  hakkın da bilgiler ;


Shakira ilk teklisini tanımlarken "biraz rock, biraz geleneksel, biraz reggae ve biraz dans etmelik" ifadelerini kullandı.
"Can't Remember to Forget You" şarkısı Shakira'nın kafasından atamadığı bir adam olduğunu ve hala onu severken unutmanın zor olduğundan bahsediyor.

Can't Remember to Forget You", Kolombiyalı şarkıcı Shakira'nın onuncu stüdyo albümünde yer alan ve Barbadoslu şarkıcı Rihanna ile düet yaptığı şarkıdır. 13 Ocak 2014'de albümün çıkış single'ı olarak yayımlandı. Shakira, Rihanna, John Hill, Tom "Kid Harpoon" Hull, Daniel Ledinsky ve Erik Hassle tarafından yazılan şarkının prodüktörlüğünü Shakira ile Hill ve Kid Harpoon yaptı. Şarkı yüksek tempolu new wave ve reggae tınıları içerir. Şarkının sözleri ise "birini sevseniz ve o kişi kötü biri bile olsa onu unutmanın zor olduğunu" anlatıyor. Can't Remember to Forget videosu  Vevo da 11 günde 107.028.202 izleyiciye ulaştı ve şarkı Itunes da 50 den fazla ülkede bir numara oldu.

Rihanna’nın düşünceleri;
"Bu heyecan verici. Shakira benim favorilerimden. Onu çok fazla örnek alıyorum. O benim gözümde bir ikon. Şimdi gerçekten onun ilk single parçası için birlikte bir şarkı yaptığımıza ve video çektiğimize inanamıyorum."

"Broken Record"

Shakira'nın facebook sayfasında, yeni albümde yer alacak olan "Broken Record" şarkısına ait  iki dize paylaşıldı:
“Vücudumla senin aranda, kusursuz mesafeyi buldum
 Ve bu, mesafeden sayılmaz hayatım, senin için bir sakıncası yoksa”

"23"

Shakira'nın kalbine en yakın olan şarkı "23". "Bu şarkı Gerard ile tanıştığım zamanki hayatımı anlatıyor, Gerard o zaman 23 yaşındaydı, ve kaydın sonunda küçük Milan'ın sesini duyabilirsiniz, neredeyse bir nakarat kadar," diyor ...Shakira. "Ben kayıt yaparken stüdyoya geldi ve ben de kulaklıkları ona (Milan'a) taktım. Çok dikkatlice dinlemeye başladı, ben son sözleri bitirdiğimde mikrofona 'Ma' dedi. Bu en muhteşem, en büyülü şeydi, çünkü bu, benimle onun babasının tanışma öyküsüyle ilgili bir şarkı, ve o da bu öykünün sonucu."







“Empire” albümün tanıtım şarkısı olarak piyasaya sunuldu. Şarkının sözleri ve cevirisi;



Empire Türkçe cevirisi

Tüm cildini çıkar ve özgürken nefes al
Tüm günahlarını silk üstünden ve hepsini bana ver
Soyutla, geri al beni, senin olmak istiyorum, senin kahramanın olmak istiyorum
Ve kalbim çarpar

Tıpkı dünyanın imparatorları gibi
Biz hayat doluyuz
Yıldızlar da evrenle sevişir
Sen benim her geceki söndürülmesi güç ateşimsin
Biz hayat doluyuz
Ve yıldızlar evrenle sevişir
Sen de bana dokunursun
Ben de derim, ben de derim, ben de derim ki
Oooo Oooo
Ben de derim ki Oooo Oooo
Ve ben derim ki Oooo Oooo
Nereye gidersen git seni takip edeceğim, ben bebeğim, sana yapıştım biliyor musun?
Yaklaş, sıkıca çek beni
Senin olmak istiyorum, senin kahramanın olmak istiyorum
Ve kalbim çarpar
Tıpkı dünyanın imparatorları gibi
Biz hayat doluyuz
Yıldızlar da evrenle sevişir
Sen benim her geceki söndürülmesi güç ateşimsin
Biz hayat doluyuz
Ve yıldızlar evrenle sevişir
Sen de bana dokunursun
Ben de derim, ben de derim, ben de derim ki
Biz hayat doluyuz
Oooo Oooo
Ben de derim ki Oooo Oooo
Biz hayat doluyuz
Ben de derim ki Oooo Oooo

Başımı hafifçe kaldıracağım
Son uçuruma hoş geldiniz
Ben düşeceğim
Hafifçe başımı kaldıracağım
Ve sana sarılacağım

Tıpkı dünyanın imparatorları gibi
Biz hayat doluyuz
Yıldızlar da evrenle sevişir
Sen benim her geceki sönmesi güç ateşimsin
Biz hayat doluyuz
Ve yıldızlar evrenle sevişir
Sen de bana dokunursun
Ve ben de derim, ben de derim, ben de derim ki (Biz hayat doluyuz)
Ve ben derim ki (Biz hayat doluyuz)
Ve ben derim ki (Biz hayat doluyuz)
Ve ben derim ki (Biz hayat doluyuz)


"Can't Remember to Forget You" Türkçe Çevirisi: 

SENİ UNUTMAK İÇİN HATIRLAYAMIYORUM
Karyola direğime bir not bıraktım
Dünkü yanlışları tekrar etmemeni söyledim
Sana geldiğinde öyle davranacağım
Sadece iyi ve seçkin anılar görüyorum
Bana hissettiriş şekli evet, beni tutması gerek
Bu kadar farklı olan birsiyle daha önce hiç tanışmamıştım
Oh işte başlıyoruz
O şimdi benim bir parçam, o benim bir parçam
Bu yüzden sen nereye gidersen ben (seni) takip ediyorum
Ohohohoh
Seni unutmak için hatırlayamıyorum
Ohohohoh
Unutmaya devam ediyorum, gitmene izin vermeliyim
Fakat bana baktığında
Tek anı ay ışığındaki öpüşmemiz
Ohohohoh
Seni unutmak için hatırlayamıyorum
Ooooh
Seni unutmak için hatırlayamıyorum
Tekrar geri gidiyorum
Trenden düşüyorum
Onun yatağına iniyorum
Dünkü hataları tekrarlıyorum
Söylemeye çalıştığım şey unutmak değil
Sen sadece iyi ve seçkin anılar görüyorsun
Bana hissettiriş şekli tıpkı
Bana hissettiriş şekli
Hiç bu kadar aptal gözükmemiştim
Oh işte başlıyoruz...
O şimdi benim bir parçam, o benim bir parçam
Bu yüzden sen nereye gidersen ben (seni) takip ediyorum
Ohohohoh
Seni unutmak için hatırlayamıyorum
Unutmaya devam ediyorum, gitmene izin vermeliyim
Fakat bana baktığında
Tek anı ay ışığındaki öpüşmemiz
Ohohohoh
Seni unutmak için hatırlayamıyorum
Benimle kalması için çalıyorum ve öldürüyorum
O çocuk için her şeyi yaparım
Onu bu gece elimde tutabilmek için son on sentimi verirdim
O çocuk için her şeyi yaparım
Benimle kalması için çalıyorum ve öldürüyorum
O çocuk için her şeyi yaparım
Onu bu gece elimde tutabilmek için son on sentimi verirdim
O çocuk için her şeyi yaparım
Ohohohoh
Seni unutmak için hatırlayamıyorum
Unutmaya devam ediyorum, gitmene izin vermeliyim
Fakat bana baktığında
Tek anı ay ışığındaki öpüşmemiz
Ohohoh
Seni unutmak için hatırlayamıyorum
Fakat bana baktığında
Tek anı ay ışığındaki öpüşmemiz
Ohohoh
Seni unutmak için hatırlayamıyorum

Shakira albümünün şarkı listesi;
1-Dare (La La La)
2-Can'tRemember To Forget You (Feat. 
Rihanna)
3-Empire
4-You Don't Care About Me
5-Cut Me Deep (Feat. MAGIC!)
6-Spotlight
7-Broken Record
8-Medicine (Feat. Blake Shelton)
9-23
10-The One Thing
11-Nunca Me Acuerdo de Olvidarte
12-Loca por ti
13-La La La
14-Chasing Shadows
15-That Way



Not :  Albüm fiziksel satışa sunulduktan sonra albümün ilk hafta başarıları ve eleştirmenlerin puanı eklenecektir. Shakira albümü henüz çıkmadığı için albümdeki bütün şarkılara yazımızda yer veremedik.

Kaynak;

*Shakira Turkey (Facebook hayran sayfası)
*Shakira Wikipedia 
*Latina Magazin
*Shakira’nın resmi Facebook sayfası
*Vevo

Derleyen ve yazan;
Botan Vedat Onat


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder