Pages

22 Eylül 2016 Perşembe

Yonca Lodi Konserde Coşturdu


Herkes çılgınca oynayıp zıplarken ben kılımı bile kıpırdatmadan sahneyi izliyordum. O olabildiğince coşturuyordu onu dinlemeye gelenleri. Ben ise baştan sona tarıyordum sahneyi. Bu işe önce onu inceleyerek başladım. Enerjisine hayran kalmıştım. Sahneye yakın olduğumdan onun tüm jest ve mimiklerini inceleme fırsatım olmuştu. 
  Söylediği şarkılara göre ritim tutup dans edebiliyor, ellerini, parmaklarını bu ritme kaptırıyordu. Ben ise sahnesine ve onun sahneyle olan bütünlüğüne büyük bir dikkatle bakmaya devam ediyordum. Dinleyicileriyle olan teması onlara büyük enerji veriyordu, ve dinleyiciler de zıplayarak, çığlık atarak, şarkıya var gücüyle eşlik ederek, ellerini havaya kaldırıp kimi zaman telefon ışıklarıyla bu büyülü ortamın tamamlayıcı etmenlerini teşkil ediyordu.
   Konser başlamadan önce herkes sabırsızlıkla çıkmasını beklerken saatler 21.00’ı gösterdiğinde tam da konserin başlama saatinde, dinleyicilerini bir dakika bile bekletmeden onu bir melek gibi gösteren bembeyaz ve çok şık bir elbise içinde çıkıvermişti sahneye.

   O anda kalabalıktan kocaman alkışlar koptu, “Yonca Yonca” diye inleyen sesler, müzisyenlerin ilk şarkısını çalmaya başlamasıyla daha az duyulmaya başlamıştı. Yonca şarkıya giriş yaptığında kalabalıktan büyük bir alkış daha koptu. Ve işte beyazlar içinde, yüzünde kocaman, içten gülümsemesiyle Yonca Lodi, konserinin açılışını insanlara büyük bir enerji aşılayarak yapmıştı.
   Konser süresince dinleyicilerle olan etkileşimini hiç kaybetmedi. Bir sonraki söyleyeceği şarkıyı arşiv listesinden bakıp seçme işlevini gerçekleştirirken bile dinleyicilere “Hazır olun, zıplayalım mı, kalksın mı eller havaya” diyerek iletişimini sürdürüyordu. Fark ettirmeden aynı anda iki işi gerçekleştiriyordu Yonca Lodi. İşi gereği zaten alışmıştı bu duruma. Bu da onun sahnedeki tecrübelerini adeta dile getirir gibiydi.
   Eğer şehrinize Yoncalodi geliyorsa onun konserine gitmenizi şiddetle tavsiye ediyorum. Dünden itibaren Yoncalodi’yi sahnesine gidilmesi gereken sesi gerçek anlamda mükemmel olan sanatçılar listeme koymuş bulunuyorum.
Yonca Lodi'yi takip etmek için;

Ekleyen : Ayşen Şafak
Mersin

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder